De Wijnbeurs


De Wijnbeurs levert al sinds 1976 betaalbare kwaliteitswijnen aan huis. Aanvankelijk gingen bestellingen via post en telefoon naar aanleiding van print DM acties; sinds 2007 kan dat ook online.

In samenwerking met Shopping Minds richt de Wijnbeurs zich sinds een aantal jaren op het inzetten van haar data om ultimo meer verkopen te realiseren. Meer en beter segmenteren en personaliseren resulteert in stijgende conversie cijfers; in het eerste jaar op bepaalde meetmomenten realiseerde de Wijnbeurs al 10 tot 20%.

Karin Castenmiller

β€œDe inzet van het personalisatie platform van Shopping Minds heeft er voor gezorgd dat ruim 50% meer bezoekers gingen inloggen, waarvan 300% meer geregistreerden en goed voor een omzetgroei van ruim 20%. Wij zijn zeer tevreden met dit resultaat.”

– Karin Castenmiller, E-commerce Manager, De Wijnbeurs

De uitdaging

Fijn, veel bezoekers op de site en klanten aan de telefoon. Met honderden verschillende wijnensoorten is het een behoorlijke puzzeltocht om de favoriete wijn aan te bieden en zo de conversie te verhogen.

De oplossing

Door, sessie overstijgend, het zoek- en koopgedrag van de bezoekers op Wijnbeurs.nl en ook de telefonische en DM bestellingen vast te leggen in het data platform van Shopping Minds, ontstaat een wijnprofiel.
Daarmee kan een steeds persoonlijker aanbod worden gedaan in alle kanalen, gebruikmakend van de SMart personalisatie modules.

Het resultaat

De inzet van het personalisatie platform werpt duidelijk zijn vruchten af in de meerjarige samenwerking.
Een forse stijging van het aantal aanmeldingen voor de gepersonaliseerde nieuwsbrief, meer inloggende bezoekers, verkoop van lidmaatschappen en het personaliseren van het wijnaanbod is goed voor een omzetgroei van ruim 20%.

 

Wilt u ook weten hoe De Wijnbeurs door personalisatie meer omzet maakt?
Stuur een e-mail naar Hans Leenhouts en ontvang de volledige case, gepubliceerd in het Twinkle magazine.

Wilt u ook ervaren wat personalisatie voor u kan betekenen ?

Wilt u ook ervaren wat personalisatie voor u kan betekenen ?

Contact Hans Leenhouts, Business Development, Shopping Minds
E. hans@shoppingminds.com
T. +31-(0)6 1733 0250

Cases

Shopping Minds

Weekendjeweg.nl

Weet hoe je van bezoekers boekers maakt!

Lees meer