Weekendjeweg.nl

De oplossing

Met 55.000 bezoeken per dag behoren de Bookit websites Weekendjeweg.nl en Bungalows.nl tot de best bekeken Nederlandse sites voor een kort verblijf in een hotel of bungalowpark. Jaarlijks helpt Bookit ruim een half miljoen mensen bij het maken van de juiste keuze voor hun tussendoor vakantie.

Juryrapport Dutch Interactive Awards
Data | Case
Bookit weet hoe je van bezoekers boekers maakt – Shopping Minds
Knap om zoveel data uit Google Analytics te halen en daarmee te segmenteren. Iedereen heeft het erover, zij doen het!

Ed Trentelman

“Door personalisatie realiseren we maximale relevantie in de online dialoog, van begin tot eind. Instappen, verleiden, overtuigen en aan boord houden. Dit zorgt voor een substantiële bijdrage aan onze e-commerce omzet.”

 

Ed Trentelman, Commercieel Directeur Bookit

De uitdaging

“Een aanbod met meer dan 1500 hotels en 350 bungalowparken, probeer daar maar eens de juiste keuze in te maken. Vaak weet een bezoeker zelf ook nog niet precies wat hij wil.”

De oplossing

Bij Bookit wordt het zoek- en boekgedrag van alle bezoekers vastgelegd in het data platform van Shopping Minds.
Het algoritme maakt intelligente data van de tsunami aan informatie en zo ontstaat een vakantieprofiel.

De personalisatie modules van Shopping Minds maken gebruik van dit profiel en daarmee reageren we niet alleen voortdurend adequaat op het online gedrag, maar kunnen we ook een persoonlijke aanbod doen.

Het resultaat

Met het personalisatie platform worden dagelijks duizenden profielen opgebouwd. Dit wordt niet alleen gebruikt bij het personaliseren van het aanbod op Weekendjeweg.nl en Bungalows.nl maar ook in de nieuwsbrief en in het service center.
 

De samenwerking en de inzet van het personalisatie platform van Shopping Minds zorgt voor een substantiële bijdrage aan de e-commerce omzet. Dit alles zonder grote IT-investeringen en langlopende projecten.

Wilt u ook weten hoe Bookit boekers van bezoekers maakt?
Stuur een e-mail naar Hans Leenhouts en ontvang de volledige case, gepubliceerd in het Twinkle magazine.

Wilt u ook ervaren wat personalisatie voor u kan betekenen ?

Wilt u ook ervaren wat personalisatie voor u kan betekenen ?

Contact Hans Leenhouts, Business Development, Shopping Minds
E. hans@shoppingminds.com
T. +31-(0)6 1733 0250

Cases

Shopping Minds

De Wijnbeurs

“Het personaliseren van het wijn assortiment is goed voor een omzetgroei van ruim 20%!”

Lees meer